سُــــــفره خونــــــه

شیربرنج - دسر ایرانی

1391/2/9 22:27
نویسنده : ثمين بانو
6,192 بازدید
اشتراک گذاری

شیر برنج دسر کاملا ایرانی

بابایی سرماخورده بود امروز... منم تصمیم گرفتم شام شیربرنج درست کنم و اینم آموزشش عزیز دلم:

 

مواد لازم برای دو نفر:

برنج (نصف لیوان)

آب(به مقدار مورد نیاز)

شیر(2.5 لیوان)

نمک (خیلی کم)

شکر (به میزان دلخواه)

زیره و خلال پسته (برای تزیین)

خامه و گلاب (به دلخواه)

شیر برنج دسر کاملا ایرانی

طرز تهیه:

برنج را خوب شسته و 2 ساعت میزاریم خيس بخوره، تا برنج خوب پخته و لعاب بهتري بدهد . سپس آب برنج را از صافي رده كرده و با 4 ليوان آب و یه ذره ی کوچولو نمک روي شعله ملايم كمي میپزيم .

گلم من بار اول بود درست میکردم! عزیزجان گفتن برنج رو که نصف لیوان ریختی... بعدش 4 تا لیوان آب بریز تا به اصطلاح دونه برنج بِرِه! یعنی نرم بشه! ولی من چون برنجم هندی بود شاید 8 تا لیوان آب ریختم تا به اون مرحله رسید!

وقتی داره آبش تموم میشه... شیر رو اضافه میکنیم و هم میزنیم + شکر به اندازه ای که میخوای شیرین بشه!

حدود ده دقیقه بعدش کافیه و میشه در ظرف بکشید.

(چون بابایی سرماخورده بودن دیگه گلاب بهش نزدم)

من با پودر زیره روی شیر برنج یه گل کشیدم

تزیین شیر برنج با پودر زیره بشکل گل

ویه قلب که بابایی قلب منو خورد!نیشخند

تزیین شیربرنج به شکل قلب با پودر زیره

تزیین زیبای شیربرنج

اینم تزیین با خلال پسته (البته من پودر پسته نداشتم! با اون بهتر میشه)

تزیین زیبای شیبرنج با پودر زیره و خلال پسته

پ.ن: شیر برنج رو مخصوص سفره افطار یا عصرونه هستش. طعمش خوب میشه و برای شیرینی به ذائقه خودتون میتونید شکر اضافه کنید. عزیز من که با عسل میل میکنن و واسه همین خیلی کم شکر میزنن.

درسته گلاب نداشت ولی عطر زیره ایی که داره فوق العادست. من خودم شخصا خلال پسته رو بیشتر از پودر پسته دوس دارم! وقتی میاد زیر دندون خیلی خوشم میاد! البته پودر پسته خیلی خوشکل تره واسه تزیین کردن....

 

 

 

کلمات کلیدی: شیربرنج با زیره کرمان آموزش مرحله مرحله پخت شیر برنج دسر ایرانی شیرازی خوشمزه لذت آشپزی گام به گام با آموزش آشپزی ثمین بانو در سفره خانه

پسندها (2)

نظرات (1)

مامان آرینا موفرفری
8 فروردین 91 0:30
فرارسیدن نوروز و سال نو را شادباش میگویم. برایتان تندرستی و نیکروزی در سال نو آرزو دارم. باشد که سالی سرشار از شادی و کامروایی داشته باشید.