سُــــــفره خونــــــه

دسر گلدانی

1391/1/16 0:45
نویسنده : ثمين بانو
2,367 بازدید
اشتراک گذاری

سلام مادر قلب ! امروز برات آموزش یه نوع دسر خوشمزه و خوشکل رو آماده کردم که برای مهمونها همیشه جالب و غیر قابل تصور هست تعجب !

یعنی وقتی میگیری جلوی مهمون ... با تعجب میپرسن ... چیکار باید کنیم متفکر ؟!! بعد شمام میگی: بفرمایید لطفا قاشق هم بردارید چشمک !!

خب اینم آموزش:

(ببخشید عکسام زیاد کیفیت نداره و چون شب بود یه کم هم کم نور شده)

مواد لازم:

لیوان یکبار مصرف (لیوان هایی از جنس فوم)

نی

کیک تخته ای

بستنی وانیلی یا کاکائویی

بیسکوئیت کاکائویی

پاستیل کِرم

شکلات سنگی

گل طبیعی یا مصنوعی

طرز تهیه:

از این لیوان ها منظورمه دخترم! یه کم شبیه گلدان های کوچیک هم هست نیشخند !

لیوان یکبار مصرف از جنس فوم شبیه گلدان

کیک رو آماده از قنادی بگیری راحت تری چشمک !! بعد اونو به مربع های کوچک برش میزنیم

کیک تخته ای

ته هر لیوان یه تکه کیک میزاریم

نی ها رو اندازه ارتفاع لیوان ... یه کمی کوتاهتر میبریم

بعد نی رو در کیک فرو میکنیم (اگه دیدی ارتفاعش هنوز بلند تر از لیوانه با قیچی کوتاهش کنزبان)

من برای عید واسه همه مهمون هام از این دسر درستیدم و از قبل تا این مرحله رو آماده کردم تا کارم سریع تر شهنیشخند

بعد روش رو بستنی پُر میکنیم. من دفعات اول از بستنی وانیلی استفاده کردم که طعم خوبی داره قلب ولی چون سفید بود برای پوشوندنش باید زیاد بیسکوئیت میریختم! واسه همین از اون به بعد از بستنی کاکائویی استفاده کردم که خودشم رنگ خاک باشه از خود راضی

مواظب نی هم باش فرشته ! و حواست باشه در تمام مراحل اون زیر دفن نشه!! شیطان

بیسکوئیت رو از قبل خورد میکنیم

یه قاشق کافیه! میریزیم روی بستنی و یه تکانی میدیم تا یکنواخت پخش شه!

اگه جایی خالی موند و بستنیش پیدا بود مهم نیست... اونجاهارو با شکلات سنگی پُر میکنیم

یه کِرم هم میزاریم که سرش رو آورده بیرون! (این قشنگ ترین مرحله هستش که برای بچه ها هم جذابه خنده)

پاستیل کِرم دسر گلدانی

در آخر هم گل رو در نی فرو میکنیم

دسر گلدانی کیک بستنی

اینم تمام شده کار:

دسر گلدونی با گل نرگس شیرازی

 

کلمات کلیدی: کیک بستنی - دسر گلدانی - گل نرگس

 

پسندها (2)

نظرات (2)

یه گلابی!
9 اردیبهشت 91 0:53
وااااااااااااااااااااایخییییلی خوشکل بود.منم می خوام!
خاله جون
28 اردیبهشت 91 20:06
سلام خانومی خیلی هنرمندی خوشحال میشم به ما هم سر بزنید اگه میشه به من هم رمز بدین